V článku Jak používám email jsem popsal jak používám email soukromě. Teď Vám ukážu jak jej používám ve firmě.
Používám 2 domény: sl.com pro primární emaily (na Google Workspace) a sl.io pro méně důležité účty (Poste.io na svém serveru). Více jsem o tom psal v článku Jak ušetřit za emaily na Google. Zde pro zjednodušení používám ukázky jen s sl.com.
Lidé
[email protected]- Veřejný email core lidí (komunikace se zákazníky, ...). Některé jsou napojené do Pipedrive.[email protected]- Veřejný email ostatních kolegů[email protected]- Interní email (komunikace interně v teamu)
Klíčoví lidé (C level, foundeři, ...) mají veřejný email pouze jméno, ostatní jméno a příjmení. Tento veřejný email má někdo (například já) napojený do Pipedrive, což je CRM a k emailu má přístup asistentka, sales, atd. Tento email má jen ten, kdo potřebuje veřejně komunikovat za firmu.
Jinak každý člen teamu (zaměstnanec) má krátký email jp@... nebo jpr@... pokud nastal konflikt. Tyto emaily jsou pro vnitřní používání, registraci firemních služeb, atd. Jsou osobní a nikdo je mezi sebou nesdílí. Pokud se dává email klientům nebo ven, tak v té první formě.
Web, produkty a služby
Dělám různé věci, nabízím různé produkty a služby, a o každou se stará někdo jiný nebo jiný team. Každý produkt, na kterém spolupracuje více lidí má svůj emailový účet, tak aby měli všichni přehled o tom, co je v jakém stavu. Některé z těchto účtů jsou také v Pipedrive.
[email protected]- Generický email, který je na webu. Líbí se mi to více než[email protected][email protected]- Velká část mého byznysu jsou školení, věci kolem nich chci řešit na jednom místě[email protected]- Sales email, který je napojený do Pipedrive[email protected]- Účet pro komunikaci kolem meetupů a konferencí které pořádáme
Monitoring
Jsme IT & DevOps firma, máme na starosti produkční systémy naše i klientů. Proto máme celkem hezky vyřešené emaily v monitoring systému.
[email protected]- Monitoring kritických produkčních systémumon-infra@...,mon-app1@...,mon-client1@...- Monitoring emaily pro různé teamy[email protected]- Archiv pro všechny monitoring eventy (forward z ostatních monitoring účtů)
Support
Monitoring emaily generuje monitoring, support emaily chodí od lidí. Support emaily pouze přeposíláme do Zendesku, kde je spravujeme.
[email protected]- Hromadný support email, který směřuje do Zendesku[email protected]- Joe's email pro support systém u klientů. Typicky jen alias k internímu emailu.
Accounts
Pokud potřebujeme registrovat globálně nějakou službu jako je AWS, Twitter nebo Cloudflare, registrujeme to na accounts...
[email protected]- Email pro registraci různých služebaccounts-aws@...,accounts-twitter@...- Email pro konkrétní důležitou službu, například AWS, Twitteru
Máme jeden globální [email protected] kam registrujeme všechny služby, ke kterým může mít přístup operations team (COO + asistentka).
Pro služby kde to není možné, například Cloudflare (domény), AWS (kritická infrastruktura), vytváříme vlastní accounts-...@... a směřujeme to ke konkrétním lidem. Například AWS na CEO + CTO, Twitter na C level a team marketingu.
Client's Accounts
Pokud potřebuji pro některého klienta založit účet na nějaké službě, například Cloudflare, vytvořím pro to speciální email účet.
[email protected]- Email pro klientovo AWS
Maildev
Stejně jako používám soukromý Maildev, mám nastavený i firemní na doméně all.os.com, který zahrnuje emaily *@all.sl.com ([email protected], [email protected], ...).

Ondřej Šika
Jsem freelance DevOps konzultant a lektor. Zlepšuji práci vývojářských týmu zaváděním efektivních procesů ve vývoji. Naučím Vás používat prověřené nástroje a technologie, které povedou k rychlejšímu vývoji a bezpečnějšímu provozu vašeho software.